Spet Dražgoše…
Dr. Tine Hribar je pred leti v Novi reviji v članku Nesrečni narod zapisal, da je bil »temelj komunistične oblasti od vsega začetka revolucionarno nasilje.« Dr. Hribar ni ravno moj najljubši mislec, je pa v tej trditvi postavil jasno opredelitev partizanščine, ki jo je zabelil še z naslednjo trditvijo, da je bil »narodno osvobodilni boj podrejen komunistični revoluciji.«
Dražgoška bitka je bila skozi to perspektivo, izzivanje premočnega okupatorja, v skladu z revolucionarno trditvijo, da »žrtve morajo biti!« In tako so se partizani na koncu umaknili, Dražgoše in Dražgošane pa prepustili razjarjanim, krvi željnim okupatorjem. Ti so najprej požgali vas, 41 nič krivih domačinov postrelili in kasneje minirali celo zidove hiš.
Borci in njihovi nasledniki nas prepričujejo, da je bilo to smiselno in potrebno »zaradi časti in samozavesti«. Kako smešno deluje ta trditev, glede na to, da so partizani domačine praktično prepustili okupatorskemu besu. Na nek način so jih žrtvovali! In tisti, ki misli, da so bile Dražgoše zdavnaj pred povojnimi poboji, spregleda dejstvo, kako lahkotno so partizani žrtvovali svoje ljudi. Tiste ki naj bi jih osvobajali.
4 komentarjev
Komentar from: Kozmonavt [Obiskovalec]
Komentar from: jozeb [Član]
Prva in osnovna krivda je krivda okupatorja. Njih ni nihče klical v naše kraje in vede so nosili glavo naprodaj, tudi tisti, ki so jih iz zasede pobili partizani v začetku decembra 1941 v Rovtu, kjer se Dražgoška zgodba pravzaprav začenja! Vendar pa je bilo seveda možno pričakovati protiukrepe. In tukaj se začenja vprašanje zadržanja partizanskega vodstva. Partizani so se "naselili" v vasi. Vedeli so da bitke proti številčnejšemu in boljše oboroženemu sovražniku ne morejo dobiti, pa so kljub temu vztrajali. Dobro, tudi to bi še razumel kot dejanje hrabrosti, če ne bi bilo za tem nedolžnih prebivalcev, ki so trepetali v kleteh svojih hiš. Ko so se partizani umaknili, so nagovarjali k temu tudi domačine. Ampak kam naj gre mati z malimi otroki v trdi zimi (okoli je bilo ogromno snega)? Naj očetje te družine kar pustijo in odidejo s partizani?
Zdi se kot, da je bilo partizanom vseeno za domačine, njehove sonarodnjake, Slovence, ki naj bi jih osvobodili...
Komentar from: BOGDANA [Obiskovalec]
vsekakor je zanimivo pogledati dogajanje z različnih zornih kotov. Spomnim se, da je moj oče v neki družbi na Dolenjskem( Šentrupert)branil svoj pogled na nek dogodek,gostiteljica pa mu je dejala: To rečete vi, ki niste živeli tu ( moji starši so bili namreč izseljeni v Srbijo). Sama sem bila takrat mlada in me niso zanimali dogodki izpred 25.let...
Danes mi je žal, da nisem bolj prisluhnila...
Ostal pa mi je v spominu njen glas, ko je dejala: Ko bi vi vedeli, kaj se je tukaj dogajalo, bi razmiškjali drugače!
Kdo se lahko postavi v kožo domačinov?
Hvala Bogu, da bomo vsi enkrat pred NESKONČNO LJUBEZNIJO odgovarjali za svoja dejanja!
Komentar from: Kozmonavt [Obiskovalec]
Pravzaprav imaš eno pismo Dražgošana lepo objavljeno v lanski Družini št. 6. In tudi pismo lokalnega župnika z diametralno nasprotnim stališčem, a sta oba ujela avtorja originalnega članka na laži. Zgodovina je fantazma. Vse, kar se počne tule, je demonizacija komunistov. To ni boj za resnico. Nihče se ne bo spomnil, da je imel takrat poscane hlače, niti samooklicane "nedolžne žrtve" ne, ker je njihova vizija preteklosti v enaki meri idealizirana kot vizija herojskih Dražgoš. Biti general po bitki je pa tako ali tako najbolj enostavno. Župnik pravi, da je bilo "preveliko število žrtev", eden od preživelih pa pravi: "Takrat je vladala velika zmeda, ljudje so bili v strahu, vse se je dogajalo zelo hitro…" Mislim, da je dokaj jasno, kdo od teh dveh je kreten.
Form is loading...
Tudi če bi partizani branili svojo pozicijo sredi nikjer, bi Nemci še vedno lahko pobili prebivalce kakšne bližnje vasi. Dražgošani niso bili pahnjeni v vojno s tem dejanjem, ampak z nemškim in italijanskim napadom na Jugoslavijo. Mentaliteta, da bi nas okupator kar pustil pri miru, če bi bili tiho nekje v kotu, je naivna in hlapčevska. Če bi nas hoteli pustiti pri miru, nas ne bi napadli. In od okupatorja ne moreš pričakovati nobene pravičnosti. On ima namreč puško.