Rotovnik o predragi prenovi opere
V današnjih Pogledih je med drugim tudi intervju z direktorjem ljubljanskega Cankarjevega doma Mitjo Rotovnikom. Del zanimivega pogovora se dotika tudi „predrage obnove ljubljanske opere“. Ker bi omenjeno lahko zanimalo še koga, izpisujem nekaj bolj izstopajočih navedb:
„Razkošen črni dodatek nad in za (nekdanjo) operno stavbo, je z vidika spoštovanja arhitekturne dediščine dobesedno estetski zločin nad eno najlepših kulturnih hiš v Ljubljani.“
„Slovenci imamo (v nasprotju z Nemci) dovolj denarja za vsakršno, ne le operno gradbeno šarlatanstvo. Načrtovana vsota za obnovo se je skoraj podvojila; porabljenih je bilo že vrtoglavih 43 milijonov €... konca pa po padcu Vegrada, še ni mogoče predvideti.“
„V irskem Weexfordu so lani zgradili čudovito, moderno opero z dvema akustično brezhibnima dvoranama za 32 milijonov €. Za porabljeni denar bi po zgledu Weexforda v Ljubljani že lahko imeli novo operno stavbo in dovolj bi ga bilo še za prenovo sedanje dvorane v danem prostorskem kontekstu.“
„Zagotovo (pa nas) največje presenečenje čaka na koncu te strokovno in politično nepremišljene avanture - ponovno soočenje z neustrezno akustiko: če ni ustrezne prostorske razsežnosti dvorane in vseh drugih akustičnih pomagal, ni niti ustrezne akustike.“
„In še za primerjavo: zgrešena prenova operno - baletne stavbe je dražja od graditve Cankarjevega doma - s šestimi dvoranami, tremi razkošnimi foajeji in galerijo.“
Komentar ni potreben.
8 komentarjev
Komentar from: Kozmonavt [Obiskovalec]
Komentar from: jozeb [Član]
Tudi ena od zapisanih misli ni moja, ampak Rotovnikova. Pa razlagaj debilu, komu naj se pritožuje...
Komentar from: jozeb [Član]
Tole sem pomotoma izbrisal... popravljam in odgovarjam:
Avtor: Kozmonavt
Komentar:
http://blog.ognjisce.si/joze/2010/11/17/rotovnik-o-predragi-prenovi-opere#c764
Tebi! Ti si jih izbral, ti si jih prepisal in ti si jim pripisal "komentar ni
potreben".
Jaz ne razumem, Rotovnik ne razume, akustiki ne razumejo, civilne iniciative ne razumejo... samo morpheus razume...
Komentar from: Morpheus [Obiskovalec]
Ma, zaradi mene... toda argument večine je najslabši od vseh, kajti večina je neumna. Rotovnik pa očitno tudi, saj recimo primerja gradnjo nove opere s prenovo stare. Prepričan sem, da je opera res predraga, a tudi, da obstajajo pametni argumenti za to. Dosti ljudi recimo vije roke nad razpokami v uršulinski cerkvi, nova opera pa je bila zgrajena dobesedno POD staro. In tudi močno dvomim, da bi bila novogradnja na ravnem terenu res oprijemljivo cenejša od zahtevne prenove, če bi jo gradile iste nesposobne firme (in itak bi jo) in če bi bile neskončno modre množice zadovoljne s stekleno kocko, ki bi pri tem nastala. Resnično, povej mi, kaj bi pa ti rekel na takšen NUK 2: http://www.arqred.mx/blog/wp-content/uploads/2010/08/rem-koolhas-21.jpg
Komentar from: Morpheus [Obiskovalec]
Aha, pa saj lahko vendar priskrbim tudi referenco uspešne prenove opere - Opera Lyon, arhitekt Jean Nouvel, dodajanje v višino in globino, ohranjena samo fasada in foyer, cena 73 milijonov evrov. Sicer okrog 2,5x večja, a to je bil še najlažji del.
Komentar from: jozeb [Član]
Meni je Koolhasova knjižnica všeč, celo zelo všeč. Tudi Ljubljana bi si zaslužila kak tak steklen projekt (da ne bi imeli občutka da je fasada Pivovarne Union edina možnost...). Vprašanje je samo, kje bi stala? Morda med BTC-jem in Toplarno?
Primerjava s francozi pa... ja, saj nekaj takega nastaja tudi pri nas.
Zanimivo pa bi bilo vedeti, če so se tam tudi vzdignili glasovi kakšnih kulturnikov in "civilinih iniciativ" proti taki prenovi?
Komentar from: Morpheus [Obiskovalec]
Mah, za NUK 2 je lokacija že zdavnaj zacementirana tule zraven Križank. Da je glavni problem lokacija, je pravilna ugotovitev, a za vsem skupaj je keč - to je generična arhitektura, ki lahko stoji kjer koli. Casa de musica v Portu stoji kar lepo v stari strnjeni gradnji. Tudi takšna knjižnica bi lahko. Teoretski princip za njo namreč narekuje, da se dovolj velikemu objektu ni potrebno ozirati na okolico. Še več, ni se mu treba ozirati niti na lastno podobo. Tak objekt je namreč primarno skladovnica programskih sklopov, fasada pa je povsem nepomembna. Ker Ljubljani vlada Plečnikova vizija, fasada ne bo mogla biti nepomembna, če je seveda naš cilj imeti narodno knjižnico v mestnem jedru. In seveda je, ker jo hočemo imeti zraven vseh tistih fakultet.
Glede civilnih iniciativ je pa tako, da so vedno in verjetno so bile tudi pri tisti operi. Ljubljana (specifično Tavčar) je kot šarlatana poslala nekam tudi Sitteja, enega največjih urbanističnih teoretikov. Najbolj legendarna operna hiša, Utzonova v Sydneyu, je bila tako astronomsko draga, da so tipa dobesedno vrgli iz države. In zdaj imajo motiv za razglednice z neuporabno notranjostjo. Tako to gre.
Komentar from: jozeb [Član]
Tako smo mislili tudi za Mušičeve načrte... pa so zgodbo spremenili.
Glede Utzonova, pa ne vem, če nisem nekje prebral, da "svoje" stavbe pravzaprav sploh ni videl v živo. Menda so pred leti potekala nekakšna zbližanja stališč, ampak ne vem, če so se zdilali, saj je šlo za več kot 1000 kratno podražitev projekta...
Form is loading...
Vsekakor lahko komentiram in ti tudi čestitam za skrajno debelo lobanjo. Ne samo, da si se ponovno lotil teme, o kateri nimaš absolutno nobenega pojma, ni se te prijel niti fragment mojega komentarja na tvoje izvirne blodnje. Kot je rekla Svetlana Makarovič: "Razlagaj ti debilu, kaj je to simbol." Oziroma v tem primeru gledališki stolp in prenova.