Izsiljevalke
Konec šolskega leta se bliža. Za večino otrok je to najbolj stresni del leta. Ocene se zaključujejo, potegujejo se pike pod celoletno znanje, sledijo še zadnje kontrolke, zadnja spraševanja. Kako genialne učence imamo in česa vsega so se sposobni naučiti, opažajo učitelji ravno v teh dneh. Učenci, ki jim je šola celo leto predstavljala nepotrebno obremenitev, se zdaj kampanjsko lotevajo celoletnega zaostanka. To je zlat čas za inštruktorje, ki uporabljajo lijake s posebno veliko odprtino, da vlijejo velikanske količine podatkov (ne znanja, da ne bo pomote!) v trde glave. No, če vseeno niso uspešni nastopijo mame.
Danes se šolniki največ ukvarjajo s starši. Otroci sicer obiskujejo pouk in različne dejavnosti, a učiteljem vedno gledajo pod prste starši. Učitelji uživajo minimalno zaupanje, saj smo vsi hodili v šole in vemo, kako se temu streže. Naš čas je še posebej težak zato, ker nam je pretirana permisivna vzgoja prinesla generacijo scrkljanih in razvajenih otrok, ki so zdaj starši. In kaj se zgodi, če si v šoli sprego podajo razvajeni otroci razvajenih staršev? Zgodijo se nam izsiljevalke. No, da ne bom krivičen tudi očki z odvetniki na govorilnih urah so svojstveni kazalec brezna domače (ne)vzgoje.
Pa se vrnimo nazaj k mamam, ki konec maja iz nekega posebnega materinskega čuta, zaskrbljene potrkajo na vrata učiteljev in se čudijo kako njihovim hčeram grozijo popravni izpiti. Ne pomagajo zabeležbe o neopravičenih izostankih, tudi neopravljene domače naloge jih ne prepričajo. Vedno si izmišljajo nova opravičila in moledujejo za še eno možnost popravljanja, pa čeprav so hčere popravljale že trikrat in nikoli niso pisale več kot 30 odstotkov.
Če zlepa ne gre zagrozijo z ravnateljem. »Še z njim bi se rada pogovorila!« Blagor učiteljem, za katerimi trdno stoji ravnatelj in ubogi tisti učitelji, ki kapitulirajo na ravnateljev pritisk.
A zgodba se tu še ne konča. Če tudi pritisk ne uspe, preskrbne gospe pritisnejo na čustva.
»Otroku boste uničila (napačno polvikanje je zanje simptomatično) eno leto življenja. Zaradi vas se ne bo mogla na sprejemne izpite!«
»Ampak saj s tem znanjem ne bo opravila mature?«
»Verjetno je res ne bo, ampak hčerin problem trenutno je, da ji vi ne date še ene možnosti …«
Seveda je brezpredmeten argument, da učitelj otroku ne more bolj uničiti leta življenja, kot si ga uniči sam. Z lenobo, neobiskovanjem pouka, neopravičenimi urami in konec koncev domačo potuho.
Srednja šola pri nas ni obvezna (čeprav jo praktično vsi obiskujejo). Potrebujemo tudi manj kvalificirano delovno silo. Ni nobene potrebe, da bi bili vsi profesorji, zdravniki in advokati. Potrebujemo tudi tiste, ki znajo pometati, kositi, preložiti kup peska, pospravljati in zlagati. Če pa se kdo čuti bolj sposobnega, naj to sam pokaže. Ne pa njegova mama, na učiteljevih vratih. Kajti učitelji morajo biti fer tudi do ostalih otrok, ki morajo zaradi bolj trde glave za dvojko garati celo leto.
Trdno sem zato, da učiteljem počasi spet vrnemo njihovo dostojanstvo, bolj zaupamo njihovi presoji, otrokom pa na račun učenja odpovemo kako uro računalnika, mobilnega telefona ali gledanja televizorja. Prepričan sem, da bi se njihov uspeh drastično izboljšal.
26 komentarjev
Komentar from: Andreja [Obiskovalec]
Komentar from: Robert [Obiskovalec]
Jože iskrene čestitke za zapis.
Komentar from: lena [Obiskovalec]
A dajte no, ponovno smo krivi starši. Kot prvo pozabljate, da niste samo učitelji, ampak tudi starši in nekateri učitelji iz generacije razvajenih otrok kot jih imenujete. Kaj ko bi si samo enkrat nalili čistega vina in morda prvo pometli pred svojim pragom. Na naši šoli poučuje polovica zafrustriranih učiteljev, brez avtoritete, brez prave pokončne drže. Da ne govorim, s kakšnimi obveznostmi hodijo domov učenci, un projekt, to domače branje, pri vsakem predmetu naloge. Ne ne smilijo se mi, treba je delat, tudi mi smo to počeli, ampak še daleč ne v taki količini. Veliko stvari je narobe v vaših vrstah, vse kar poslušamo pa beremo pa je Štrukl, ki se bori za vaše plače in jamranje učiteljev kako grozni smo starši. Kdaj boste spremenili učne snovi ali vsaj dali pobudo za to. Že učna snov je narejena tako, da morajo učenci osvojiti balast, ne pa znanje. Pa vendar ne pričakujete, da bomo morali tudi to spreminjati starši. In še zadnje-dostojanstvo se ne vrača, zanj je treba delati in si ga tako pridobiti, ali pač?? Bilo bi lepo če strnete svoje vrste in najprej začnete pri sebi.
Komentar from: Marjan Bradeško [Obiskovalec]
Čestitam. V vsakem primeru je učenec/dijak/študent tisti, ki se mora naučiti, sodelovati in vlagati vase. Ne glede na to, kaj vse se dogaja (in je res grozno in nedopustno), pa poznam nekaj zelo navdihujočih zgodb. Ko je učitelj vztrajal, da je dijak šel iz šole - in se učitelju po letu ali dveh prišel zahvalit za odločno dejanje. Ker je dijaku spremenilo življenje, naučil se je, naredil izpite, se vrnil v šolo - ali pa našel področje, posel, v katerem je zacvetel.
Komentar from: miro [Obiskovalec]
Bravo lena pri taki vzgoji ni hudič, da svojih otrok ne boš obiskovala na Dobu ali nekje podobno. Čestitam za lepo bodočnost tvojih potomcev.
Komentar from: posloševnje [Obiskovalec]
Oprostite, ampak tole je čisto posploševanje. Učitelji danes delajo po svoje in ni nobene kontrole (redki so ravnatelji, ki imajo stvari pod kontrolo). Starejša ima vrhunsko učiteljico, veliko odnese iz šole, domače naloge so smiselno zastavljene. Mlajša pa ... tako lene učiteljice še nisem videla. Manj naredijo, manj ima za pregledati (1. triada). Če česa ne razumejo, naj doma predelajo, zapisov v zvezku ni. Na tabli je seznam strani v DZ in to je vso njeno delo ta dan. Čaka plačo in to je to. Ob pripombah pri ravnatelju pa je bil odgovor, da je ta učiteljica pa res oh in sploh, saj je po nazivu svetnik. No, tale naziv je dobila ... (jaz vem, kako se podeljujejo nazivi - če se znaš promovirati in pisati, delo v oddelku n ima veze s tem).
Komentar from: Nataša [Obiskovalec]
Tudi sama sem učiteljica in sem nekaj časa poučevala tako na osnovni kot na srednji šoli, čeprav zdaj že nekaj časa živim v tujini. Slovenski šolski sistem res ni idealen, tudi jaz menim, da je učni načrt preobremenjen z balastom, premalo pa je poudarka na praktičnih vsebinah ter čisto premalo časa za ponavljanje in utrjevanje snovi. Vendar pa vseeno drži kot pribito, da so današnji otroci veliko bolj razvajeni in nevzgojeni, kot smo bili mi. Iz svojih šolskih časov ne pomnim norenja med urami, ki mu učitelj ne bi bil kos. Učitelje smo spoštovali in če se nekdo pač ni učil, ni naredil izpita in pika. Nobenih prosjačenj mam, dedkov in babic. Zato bi tudi jaz predlagala, da starši svoje otroke naučite delovnih navad in vse bo prav. K sreči poznam kar nekaj tudi vzornih učencev, ki za neuspeh nikoli ne krivijo šole in učiteljev, ampak vedno najprej pogledajo pri sebi. Pa srečno!
Komentar from: Danjana [Obiskovalec]
Ja ok razumem, da nekateri starši pozno isiljujejo ocene. Kaj pa v tistih primerih, kjer profesor ne oceni kontrolne naloge tako kot bi jo mogel pa s takim dejanjem naredi otroku krivico in se o tem noče pogovarjat. Spet drugemu brez problemov pogleda skozi prste. So učitelji, ki naučijo dosti in imajo pravila za vse enaka in je nekaj takih, ki imajo dvojna merila. Pa, da ne bo pomote nism od unih staršev, kjer se otrok ne rabi učit in na koncu hodim po šoli izsiljevat. Otrokova dolžnost je učenje učiteljeva pa, da se drži zakona o ocenjevanju ne glede na raso in spol. Niso vedno vsega starši krivi.
Komentar from: sanja [Obiskovalec]
Nekako se strinjam z vsebino, da je vse preveč staršev, ki se vtikujejo v delo učitelja!! A ne posplošujte to na mama - hčera!! Nekako imam občutek, da je avtor negativno nastrojen prosti ženskemu spolu! Po mojih izkušnjah je več tega v odnosu mama - sin!! Strinjam pa se tudi z leno, ki je tudi zapisala dejansko stanje. Strinjam se, da si spoštovanje in dostojanstvo mora vsak prislužit sam. Ne pa samo zato, ker je učitelj, ali dr. ali karkoli že! učitelj se tudi mora znati postaviti zase in stati za svojimi dejanji (ocenami)!
Komentar from: Andreja [Obiskovalec]
Pa se z druge strani...
OŠ, sedmi razred, predstavitev Power Pointa pri predmetu geografija.
Otrok ga je delal prvič, v šoli se tega niso nikdar učili, jaz ga nisem nikoli uporabljala.
Več kot polovica razreda je dobila negativno oceno...pa ne zaradi neznanja, temveč zaradi oblike predstavitve, neupoštevanja računalniških pravil pri oblikovanju, vrstni red, leplenje slikovnega gradiva itd.
PP morajo narediti ponovno, pa še vedno jim ni nihče razložil kako.Kaj se je zgodilo s starim načinom kot je izdelovanje plakata?
Pa še nekaj.Spoštovanje su prislužiš in ni nekaj samoumevnega! !!
Komentar from: bogdana [Obiskovalec]
Odlično razmišljanje,a kaj, ko bomoralo preteči še mnogo vode, da se bo popravila škoda permisivne vzoje!
Bogu hvala za papeža Frančiška,ki odlično razmišlja o problemih sedanje družbe in brez dlake na jeziku spregovori o njih. Včeraj je starše pozval, naj se vrnejo k vzgoji.Govoril je o "ugrabljenem starševstvu" "Starši, ki so tako oropani svoje vloge, postanejo preveč razumevajoči in posesivni do otrok, celo do te mere, da jih ne grajajo več. Vse bolj zaupajo strokovnjakom in se tako postavijo ob stran oziroma se samoizključijo iz življenja svojih otrok,« je opozoril papež.
Komentar from: Sašo [Obiskovalec]
Ja ne morem verjet, kako patetični ste eni. Bravo Jože, pravilno zapisano. Vam pa dam en nasvet, s tem boste rešili vse probleme. Vsaka mama, ki pride prosit za svojega otroka, da mu daste še eno možnost... dajte mu jo. In mama naj bo zraven, ko bo odgovarjal na vprašanja iz celega leta. Grem stavit, da lahko vsakemu postavite tri 5 vprašanj, na katera bi moral znat odgovorit, pa ne bo znal. In mama tudi ne. Vzame vsam vseskupaj 2 minuti dela:)
Komentar from: Učenka [Obiskovalec]
Sem dijakinja 4.letnika gimnazije in spoštujem napisano. V teh 4 letih ( in tudi prej v osnovni šoli) sem bila priča podobnim dogodkom.Starši ''smetane'' hodijo v šolo, da bojo njihovi sinčki imeli možnost za višjo oceno,ki si je ne zaslužijo. Med poukom ravno ti delajo kar se jim z ljubi, manjkajo v šoli in ko se pišejo testi. Zdaj proti koncu pri polovici predmetov višajo ocene,ker z takim uspehom ne bodo prišli na želen faks.
Mi navadni smrtniki, ki hodimo vsak dan v šolo(starši nam ne pišejo lažnih opravičil) imamo slabši uspeh in smo večkrat ravno od teh ljudi ponižani.
Hvala bogu da bom kmalu konec Gimnazije, ker na faksu ni važno kako se pišeš in kdo je tvoj očka!!!
P.s.:STARŠI KI STE SE PREPOZNALI V ZGORAJ NAPISANEM SAMO ŠKODITE SVOJIM OTROKOM!!
Komentar from: sumoborec [Obiskovalec]
čestitke avtorju prispevka!
še komentar tistim, ki ob tem članku vlečejo na plano šlamparijo učiteljev: beseda teče o predrznih starših, ki imajo sami težave z dojemanjem avtoritete in svojim razvajenim otrokom delajo večjo življensko škodo kot korist. Da ne bo pomote, ne zanikam, da tudi učitelji delajo kikse (saj niso vsi rojeni še manj pa priučeni za ta poklic). Pa vendar je to tema za nek drugi prostor.
Starši, pamet v roke: otroci bodo nekega dne sami morali preživeti v tem svetu, brez nas, staršev!
Komentar from: Gregor [Obiskovalec]
Lena ni problema, začnite sami učiti svoje otroke. Ne klobasajte bedarij, bi pa vi šli za učitelja.
Komentar from: Lejla [Obiskovalec]
Čestitam, gospod Jože, delam na srednji šoli in se popolnoma strinjam z vami. Dodala bi le še to, da se ob koncu leta razvajenim staršem pridruži še kak ravnatelj, ki mu gre samo za številčni uspeh ob zaključku pouka, ne pa tudi za kakovost izkazanega znanja. Tako prisili učitelje, da podarijo zadostne ocene za neznanje in s tem naredi ogromno škodo stroki ter šoli. Kar ne upam si pomisliti, da bi kdaj zbolela, rabila monterja, ipd.
Pa veliko uspeha in znanja pri zaključevanju ocen želim.
Komentar from: Sosed [Obiskovalec]
Torej, avtor članka vas označi kot neprimerne starše, ki vzgajajo skupino idiotov ... in vi se strinjate s tem?
Po drugi strani so ti vrli profesorji učili ljudi, ki so ubili Slovenijo ... in vi se tudi s tem strinjate?
Nevem no, ampak več si n zaslužite s takim razmišljanjem.
Komentar from: Miha [Obiskovalec]
Škoda ker se ne pokažejo vsi, ki so bili s strani teh z raznimi nazivi oškodovani. Namreč učitelj NI IN NE BO "BOG I BATINA", kot so bili nekdaj za naše mamice in dedke. Učitelji so navadne osebe, ki znanje predajajo in ne VSILJUJEJO. Konec koncev, vsega je kriv sistem, organiziranost vsega skupaj. Seštevat znamo vsi, odštevat tudi, pa me zanima katera tovarišica zna ODVAJAT polinom recimo tretje stopnje. Izpustimo učiteljico matematike in izpostavimo učiteljico recimo geografije..pa ja de..98% nezna rešit problema.. pa saj ga tudi ni potrebno ona ne rabi tega. Sistem pa je tak, da če smetana da ukaz da mora učiteljica geografije učiti matematiko bo to mogla storiti sicer saj se ve...pa recite delodajalcu: ne tega pa ne bom. Ja kaj te pa pol plačujem če ne znaš.
Taki članki so kot pljunek v izvirek vode misleč, saj voda je čiste vse je tako kot mora biti. Potem pa pridemo do potoka še več nesnage, potem reke, pa izliva v morje. NE govorite za druge in ne učite duhovnika molitvic! Najbolje ve kaj se dogaja tisti ki je tam prisoten in GLAS OTROKA JE GLAS RESNICE! Ampak kdo bo otročička poslušal, verjemimo raje nekomu ki ima naziv ******. Bil sem v šoli kot vsi mi..sem eden tiste večine, ki so bili v zbornici opravljani, posmehovani in v četrtem letniku tehnične šole zabodeni v hrbet zaradi nekoga, ki je prepoln sam sebe. Delal sem učil sem se, in sedaj ko jih imam 24 let sem trdnega mnenja! Ko bo pri mojem otroku kaj narobe, jih bodo slišali tisti, ki ga bodo učili. Če je kriv moj otrok ali učitelj pa bom že sam vedel!
In nekdo govori o starših ki so bili razvajeni. Pa kaj vse nas posipate s pepelom?! Saj so naši starši ista generacija kot ti, ki so zasedli stolčke po šolah in prepisujejo stvari iz učbenikov, ki so bili že neštetokrat prepisani in odeti v novo preobleko, na tablo..misleč: SEM PROFESOR IMAM PRAV. Pa daj, tablo si kupim pa jo v sobo namestim in si sam prepisujem nanjo...
Navsezadnje se pa zgornji članek navezuje na tisti procent ali recimo raje dva, ki sta problematična.
Komentar from: Lenart [Obiskovalec]
Po mojem mnenju bi sistem moral biti tak, da ucenec na popravnem izpitu ne bi mogel dobiti vec kot 2. Vedno se mi je zdelo smesno, da sem jaz garal pri predmetu, ki mi je sel pocasneje v glavo in celo leto dobival pisane ocene (v razponu od 1 do 4, vcasih celo 5), na koncu pa je naneslo komaj za 3. Nato se najde nekdo, ki celo leto ni delal nic, povprecje ocen je bilo nezadostno, na popravnem izpitu pa dobi 3 (isto kot jaz). Kljub temu da si je pokazal znanje za 3, si te ocene (po mojem mnenju) ni zasluzil, saj celo leto ni delal nicesar.
Sedaj studiram v UK na eni najboljsih univerz na svetu in sistem je tak:
-en izpitni rok na predmet, vsi studenti pisejo na enkrat, v istem prostoru.
-v kolikor predmeta ne naredis, lahko avgusta ponavljas izpit (re-sit), a tudi ce na avgustovskem roku dobis 100%, se ocena steje za zadostno (slovenska 6).
Stevilo ucencev, ki padejo letnik lahko prestejes na prste. Kaj je pri tem narobe?
Komentar from: KLar [Obiskovalec]
Strinjam se popolnoma Z VSEM navedenim. A manjka še drugi del.S svojo pretirano permisivno vzgojo smo ustvarili starše IN DODAJAM tudi učitelje (so pač del iste genracije),ki niso primerni za ta po mojem zelo zahteven poklic. Učitelj mora biti predvsem vzgojitelj, rad mora imeti otroke, pa še usposobljen mora biti , DA ZNA PRENESTI ZNANJE NA OTROKE. Tako da mislim, da bi morali napisati nadaljevanje...L.p.
Komentar from: Andrej [Obiskovalec]
No berem vse te komentarje, se zgrozim, ko vidim koliko staršev vas je polpismenih ...
Komentar from: Sladana [Obiskovalec]
Moja izkušnja je bila drugačna. S strani nekaterih učiteljev in profesorjev smo bili mi drugače obravnavani od "pomembnežev". Meni je bil celo odsvetovan vpis na gimnazijo,ki sem jo končala brez kakršnih težav. Ravno tako sem končala fakulteto,še pred bolonjskim sistemom. In na mojo žalost ugotovila,da je tudi tam prisotna vzišenost profesorjev.
Tisti,ki nimajo več želje po predajanju svojega znanja naprej,naj nehajo učiti. Najlažje je na druge s prstom kazat.
Sama imam dva otroka in se bom glede na moje izkušnje prvo postavila na stran svojega otroka.
Komentar from: lipovsek tomaz [Obiskovalec]
to da se sploh opravljajo popravni izpiti v danasnem casu...ce gre za vec predmetov da, zaradi enega predmeta ne,. Naj se otroke vkljuci v aktivno izobrazevanje za poletni cas..
Lp!
Komentar from: Katjuša [Obiskovalec]
Pozdravljeni,
delno se strinjam z napisanim, se mi pa zdi, da izpušča en velik del slike. Na eni strani imamo "pridne" učence, dijake, študentke; in takšne, ki se jim ne ljubi učiti in delati, ker bodo starši šli v šolo in uredili zadeve. Ja, se strinjam, imamo več vrst tistih, ki se izobražujejo. Ampak imamo tudi več vrst tistih, ki učijo. Imamo profesorje, ki obvladajo svojo snov, jo primerno podajajo, razložijo, so pripravljeni ponoviti razlage, če učenci/dijaki/študentje ne razumejo. In imamo učitelje, ki kronično zamujajo v razred, berejo iz knjig, ničesar ne razložijo, naložijo učencem, naj si sami preberejo ali pa najdejo koga, da jim razloži. Tudi ta del je treba prikazati, ne samo tistega z "izsiljevalskimi starši in lenimi učenci".
Jaz bi uvedla nadzor nad kakovostjo učenja. Vsak učitelj/profesor bi moral obvladati svojo snov in jo znati dobro predati učencem. Drugače ne more učiti. Hkrati pa ne bi dopuščala, da bi učenec, ki je "prešprical" polovico ur, drugo polovico pa je razgrajal in se grdo obnašal, sploh imel možnost, da popravi oceno. Strožji standardi na obeh straneh so najboljša pot za vse.
Ne želim, da moje otroke uči nekdo, ki zamudi 10 minut, odpre učbenik, začne brati, in zabrusi otroku, naj se nauči kje drugje, ko ta prosi za razlago. Prav tako pa ne dopustim, da bi moj otrok razgrajal v razredu, se ne učil in potem hotel imeti še eno možnost na popravnem izpitu.
Menim, da je treba ozavestiti oba pogleda in ko pride do sprememb, mora priti na obeh straneh, ne le na eni.
Moje izkušnje: osnovna šola, slovenska gimnazija, angleška gimnazija, diploma na eni univerzi, magisterij na drugi, sedaj se vpisujem na doktorat v tujini.
Katjuša
Komentar from: tončka [Obiskovalec]
odličen zapis, ki se ga ne sme posploševati. drži tudi to kar so o učiteljih napisali ostali. So vrhunski učitelji, dobri učitelji, slabši učitelji in izredno slabi učitelji. Jaz vidim problem v tem, da smo starši in učitelji tako prepričani v svoj prav, da znamo samo še kritizirati, jamrati in izsiljevati. Za dobro izobraževanje otroka pa morajo VSI, učitelji in starši, MEDSEBOJNO SODELOVATI. To je približno tako kot sta doma enako pomembna tako oče kot mama. So pa učitelji sami pljunili v lastno skledo. Nivojski pouk, izogibanje delu vzgoje (nekaj časa so bili prepričani, da je njihovo delo samo izobraževanje, starši pa naj vzgajajo), nalaganje otroku in staršu vedno več nalog, ki se opravljajo doma in predvsem njihov odnos, da so superiorni. Na starše so začeli izvajati pritisk kaj vse mora otrok delati in kakšen mora biti. S tem so se izognili bistvu svojega dela - da morajo oni vzpostaviti avtoriteto v razredu in poskrbeti, da otrok osvoji znanje ter da je je njihova naloga tudi vzgajanje. Kontra udarec staršev pa je kot je zapisano v članku. In tudi učitelji so reklamirali takšno permesivno vzgojo. Plače učiteljev so zelo nad slovenskim povprečjem. Nerazumljivo je, da so povprečne plače v gospodarstvu nižje. Naziv svetnika dobijo glede na dobo zaposlitve v šolstvu in oceno ravnatelja, ki nima nobene povezave z oceno staršev. In vem: vsi učitelji dobijo dobre ocene, tako da lahko napredujejo, ne glede na kvaliteto dela. Začetna plača učitelja, ko prvi dan stopi v razred (brez izkušenj, brez delovne dobe) je cca bruto 1.400 eur - kar je dobrih 100 eur manj kot je povprečna slovenska plača. Z leti in napredovanji pa lahko dosežejo do cca bruto 2800 eur. Povprečna plača vseh zaposlenih na naši šoli je cca bruto 2000 eur kar pomeni cca 1500 neto. ni slabo, kaj? kar je še 1xveč kot moja (z delovno dobo, izkušnje, starost, strokovno znanje,...)
Komentar from: veteranka [Obiskovalec]
Uf, koliko komentarjev, očitno VROČA tema !!!
Form is loading...
Odličen zapis, sam kaj, ko pa se zadeva skozi leta le stopnjuje, ne pa popravlja
Na žalost so problem tisti, ki svoje frustracije iz življenja, zdravijo na svojih otrocih in terorizirajo vse naokoli.