Umivanje nog
Papež Frančišek je na veliki četrtek umival noge mladostnim prestopnikom, naš župnik izbranim župnijskim sodelavcem, vse skupaj v spomin na dogodek pri zadnji večerji, kjer evangelist Janez v trinajstem poglavju piše: »Ker je Jezus vedel, da mu je Oče dal vse v roke in da je prišel od Boga in odhaja k Bogu, je vstal od večerje, odložil vrhnje oblačilo, vzel platno in se z njim opasal. Nato je vlil vode v umivalnik in začel učencem umivati noge in jih brisati s platnom, s katerim je bil opasan.«
Ob tem sem pomislil, kako bi bilo, če bi direktorji podjetij, kdaj umili noge svojim delavcem? Če bi uradniki na upravnih enotah umili noge občanom? Ali če bi ministri vlade namesto dolgotrajnega sestankovanja odšli na ulico in umivali noge državljanom? Da bi se spustili iz višav svoje pomembnosti in opravili strežniško delo. Zdi se mi, da nam manjka pristne ljubezni do sočloveka, ki lahko marsikaj ozdravi, popravi in razume. Manjka tudi empatije do sočloveka, vživljanje v njegovo doživljanje, v njegove probleme, v njegov zorni kot.
Če pa se zmoremo skloniti pred sočlovekom, se na nek način ponižati toliko, da pred njim pokleknemo in mu umijemo nogo, vzamemo Jezusov zgled, do kje naj seže ljubezen, zares. S tem tudi zrelativiziramo poklicne in ostale vloge, ki jih igramo in postanemo zgolj in samo ljudje. To pa nas med drugim pripelje tudi do krščanskega socialnega nauka, kjer je na prvem mestu človek.
Zato imam red veliki četrtek.
2 komentarjev
Komentar from: Žagz [Obiskovalec]
Komentar from: bogdana [Obiskovalec]
Naročilo "Če sem torej jaz, Gospod in Učitelj, vam umil noge, ste tudi vi dolžni drug drugemu umivati noge." velja za Kristusove učence in zato verjamem, da ni razumljivo tistim, ki so že apriori proti temu nauku.
Bilo bi pa lepo, če bi se vsaj poskusili vživeti v razmišljanje kristjanov, ker drugače pokažejo, čigavi jurišniki so!
Pa ni treba, da bi pričeli z umivanjem nog!
Samo poskusijo naj z empatijo!
Form is loading...
Umivanje nog je posebna simbolična, celo nekako politična gesta, ki izraža podrejenost ”umivalca” so ”lastnika nog” v patriarhalni in sužnjelastniški družbi železno-dobnega Bližnjega Vzhoda, konkretno Judov, v kontekstu katerih kulture so aktualno propagirani prazniki. Ker pa Slovani izvorno nismo poznali ne patriarhata, ne sužnjelastništva, tudi omenjene bližnje-vzhodne kulturne partikularije za nas niso aplikativne.
Tako bi nek smisel imelo, če bi ''nadvojvoda'' Stres umil noge svojemu zvestemu jurišniku Bartolju, misel, da bi jih pa npr. uradniki sekularne države občanom, je pa popolnoma deplasirana.